mummylove-roha.blogspot.com

10 Mei.....seperti yang umum tahu, tiap2 tahun hari ini akan menjelma. "Hari Ibu". Dan seperti biasa juga, mama akan menerima bertimbun2 sms ucapan Hari Ibu dari kawan2mama serata tempat. Tak ketinggalan juga mama sendiri pagi2 lagi dah send sms kat my mom nk ucap hari Ibu ni. Balasan sms yang mama terima agak mengharukan bila mak kata " rasa sejuk bila terima ucapan Hari Ibu dari anak2 pagi hari ni". Hmmmm.....kira mama ni anak yang baik la.... Hehehe....

Sebagai seorang anak, mama sendiri nak ucapkan terima kasih pada mak yang dah lahirkan, besarkan mama dari kecik sampai besar panjang ni. Kena pukul ke, kene cubit ke.... dulu merajuk gak bile diperlakukan gitu. Tapi sekarang bila dah besar baru terpikir apa yang mak buat tu yang jadikan anak mak ni berjaya sekarang. TERIMA KASIH,MAK!


Seorang lagi ibu yang mama nk wish ialah mak mertua mama. Sebab dialah mama leh kawin ngan anaknye yang manja sangat tu."Terima kasih mama, bagi kawin ngan anak mama."


Yang terharunya .....anak mama sendiri ucap hari ibu untuk mamanya. Pandai kan.... Rupanya sekarang mama sendiri dah menyandang gelaran tu. Dah rasa semua pahit jerih melahirkan, membesarkan anak2 seperti yang dilalui oleh mak-mak sedunia.



Buat semua mak-mak n ibu-ibu sedunia " SELAMAT HARI IBU, MOGA KITA DAPAT DIKURNIAKAN ZURIAT YANG SOLEH DAN SOLEHAH, DIBERKATI DI DUNIA DAN AKHIRAT....AMIN"



3 comments:

** Perfect Love ** said...

selamat hari ibu. haaa skrg kau layan la anak2 kau. camtula mak layan kau masa kau kecik2 nakal tak ingat tuh.. haha

Roha said...

ko pun sameeee....

NzA said...

Baguslah tu..jadilah ibu yang penyayang dan solehah.... dan jangan sesekali lupe pengorbanan ibu dan ibu mertua. Sayangilah dan hormatilah mereka berdua selagi mereka masih hidup...berkat hidup dunia akhirat...aminn...SELAMAT HARI IBU.

Post a Comment


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com